Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Berputar putar tanpa henti..

INGAT WAKTU KEWAJIPANMU..

Thursday, August 18, 2011

18 ramadhan (keletah anak2x murid ku)..

Bismullahirrahmanirrahim...
Assalammualaikum wbt..

alhamdulillah hari ke 18 umat islam berpuasa..tinggal 12 hari sahaja lagi kita akan melalui ibadah puasa kita..ibadah terawih kita..tadarus ...ermm...(tapi yang paling menyedihkan bila nak meninggalkan terawih sebab hanya di bulan ramadhan sahaja yang kita dapat melaksanakannya di bulan2x lain tak boleh dah..ye tak???)


apa yang ingin ku kongsikan hari ini ialah..mengenai ragam2x anak2x muridku di sepanjang bulan ramadhan ni ...macam2x kisah lucu dan menarik yang mereka cipta dan keluarkan dihadapanku..ada yang melucukan..ada yang menyentuh perasaan adede..itulah anak2x kecil..keletah mereka cukup membuat perut ini terasa kenyang..kerana setiap tingkah laku mereka seakan akan membuat ku lupa bahawa aku sedang berpuasa...hehehe


Alhamdulillah anak2x ku dari minggu pertama hingga ke hari ini..alhamdulillah mereka anak2x yang hebat dan kuat menyahut cabaranku untuk berpuasa setengah hari di prasekolah...


mula2x pada minggu pertama...setiap kali aku kata
'Ok boleh rehat..'
apa lagi ada ah 2,3 orang anak2x ku tu 
'Yeahhhh cuci tangan...makan!!!' sambil berlari ke dapur..


hahahaha


aku pula yang tercengang tgk gelagat mereka tu...
apa lagi murid2x lain semua kata..


'OHHHH TAK PUASA!!!!!'


dgn muka selamba anak2x tu..


'lupa lahhhhhhhhhhhhhhhhhhh'


tapi dengan muka monyok sebab rasanya mereka dah lapar dah kot ..
aku pula senyum ja tgk hehehe


itu satu situasi...


situasi yang lain..


bila aku sengaja tayang kan gula2x choki2x kat depan anak2x ni
(cara supaya mereka menurut perintah!!!) hehehe
setiap kali ada anak2x ku yang dekat dgn ku..
'cikgu2x lapar'...
sambil tolak2x kerusi ku lah..
sambil peluk2x pinggang ku lah
sampai satu tahap..hafizudin lah ni...adakah sebab lapar sampai nak bergayut n picit2x leherku...(nak minta simpati lah tu hahaha)
sebab nak makan...makan makan makan...nak choki2x..


apa lagi aku pun buat lah pegang2x perut drg gosok2x kan minyak angin lah ...psiko ja pun..


'kalau hafiz nak buka puasa boleh..cikgu benarkan hafiz makan..tapi masalahnya cikgu ada choki2x aja hafiz..makanan di dapur semua dah habis dah,choki2x ni kalau hafiz makan sekarang..hafiz dapat 1 ja...kawan2x lain pula ketawakan hafiz sebab tahu hafiz tak puasa...kalau hafiz tahan sikit lagi sampai balik sekolah..cikgu beri hafiz 2 choki2x ahhhh lagi kenyang tu hafiz..'




apa lagi hasilnya...dari 10.30 sampai 11.30 muka nya depan meja ku ja..semua kerjanya di dibuatnya di mejaku..hahahah...sejam lah dia jadi cctv ku..hahahaha takut aku berikan choki2x tu kat kawan2xnya yang lain hahaha...hafiz2x...


tapi sejak kejadian tu...aku perasan hafiz macam lain macam je kat aku...yang aku paling seronok kalau dia main ja mesti dia jatuh...percaya atau tidak..hafizzudin tak akan kekal di kerusinya lebih dari 10 minit...sebab pasti dia akan jatuh dari kerusi..kalau aku kenyit mata sikit ja kat dia mesti dia jatuh kerusi..aku ucap i love u kat dia ..mesti jatuh kat kerusi..mungkin sebab tu lah mungkin dia dah geram sangat..
dijadikannya kerusi2x kat prasekolah tu jadi kereta sorong...diangkutnya beg kawan2xnya yang lain..dijadikannya kereta sorong..apa lagi disorong lahh keliling kelas ku ni..akibatnya koyakkkkkkkkkk lapis lantai kelas ku..adede...anak bijak bukan hehehe...


video




tu kisah lain..


ni kisah lagi satu...


disebabkan waktu berpuasa maka rehat mereka agak panjang...maka anak2x murid ku ni pun adalah pula pandai2x berpegang kepada mazhab mereka sendiri iaitu..membawa mainan dari rumah..(sedangkan aku tak suruh pun bawak adede)
sampai kan cikgunya sendiri pun ikut main sekali..
cuba tgk apa c miqdad bawak ni...


video
hahahaha PSP tuuuuuuuuu
cikgunya pun tak nah main psp..dia pula yang memperkenalkan psp kepadaku siap tunjuk ajar lagi hahaha...
tapi yang lucunya boleh dia tension bila main game...
n setiap kali dia main game..
'Miqdad nak bernafas lahhhhhhhhh!!!!!!!!!!!'
macam mana tak dapat nak bernafas..kalau dah semua kawan2x dia keliling dia 360 darjah hahahaha semata mata nak tgk dia main..ada sampai jadi spiderman melekat kat dinding semata mata nak cari angle yang terbaik untuk tgk c miqdad main psp dia hahaha...tapi itu tak kekal lama sebab aku dah pun laporkan kepada umi nya...last2x umi nya sembunyikan dalam bonet keta hahahah kesian miqdad...


dan minggu ni pula apa yang bestnyaaaaaa haaaa


selalunya cukup ja 14 hari kita berpuasa..hari ke 15 nya pastiii dah kedengaran lagu raya betul tak...
so watch this!!!


video
cikgu2x pasang lagu balik kampung...
apa lagi setiap kali rehat..aku pun pasanglah...
drg pula yang terebih excited sedangkan rumah dorang itulah kampung dorang..yang macam cikgunya ni..3 jam perjalanan nak balik kg hehehehe


ish3x...
kalau nak diceritakan disini
sampai bila pun takkan habis
dengan gelagat anak2x ku ni
walaupun sekadar anak murid..
tapi mereka boleh tahu
bila aku merajuk
bila aku letih
bila aku sedih
bila aku hepi mereka pn hepi
bila aku merajuk
ada ja cara mereka nak pujuk
bila aku letih..senang ja
'alinnnn urut cikgu hehehe'
bila aku sedih semua senyap...


naluri anak2x...


ya ALLAH lindungilah anak2x didikku ini menjadi anak yang cemerlang dunia dan akhirat kelak...lindungilah mereka dari segala kesakitan,kelukaan,dan kesedihan..berikan mereka jiwa yang berdikari..kebahagiaan yang hakiki dunia dan inshaALLAH akhirat nanti amin ya rabbal alamin..




semoga mereka mengingatiku sehingga mereka dewasa kelak...
(walaupun time tu aku dah tua dah) hehehehe




love u...purple..

1 comments:

Anonymous said...

doa cikgu buat hati saya sebagai ibu yg ada anak bersekolah tadika terharu dan sebak...

jadilah cikgu pendidik yg cemerlang saya doakan pula