Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Berputar putar tanpa henti..

INGAT WAKTU KEWAJIPANMU..

Tuesday, October 11, 2011

Sepurnama....

Bismillahirrahmanirrahim...


pejam celil pejam celik lagi sepurnama (bak kata ayat melayu dulu2x) atau sebulan lagi hari persekolahan akan tamat...WAHHHHHH tak sabarnya nak CUTIIIIIIIIIIIIIIII....tapi percayalah cuti hampir dekat dua bulan ni rasanya tak macam cuti bagiku..sebab ada sahaja aktiviti yang akan aku isi ....kalau tahun lepas..aku menjadi volunteer di salah sebuah hospital yang berdekatan dengan rumah keluargaku..tapi cuti tahun ni ..rasanya aku akan berubah angin pula..aku akan JALAN-JALAN CARI NASI MINYAK...hehehe.....maklumlah cuti sekolah ramai sahabat sahabatku akan melangkah ke Alam yang BAHARU....(bestnya dorang dah sampai seru....)


sampai saat ni ...aku dah terima 4 kad jemputan untuk bulan 12 sahaja...tapi aku kena rancang betul2x supaya dapat pegi ..dan mungkin ini lah peluang terakhirku untuk pergi berjalan jalan (manalah tahu tahun depan aku available lagi ke tak di dunia ni..wallhualam @ pun aku dah jadi kepunyaan orang yang wajib untuk ku minta izin untuk pergi kemana-mana..manalah tahu kan..ni andaian sahaja..aminnnnnn)


hurm...


sepurnama lagi...apa agaknya akan berlaku pada aku ya??
sukar untuk ku andaikan untukku sendiri..
dan aku juga rasanya sudah takut untuk merancang rancang...sekarang ni aku ikut flow ja...flow yang telah diatur oleh ALLAH SWT untukku...kata orang jangan terlalu excited nanti takut kuciwa...lebih baik buat relax ja...dan tunggu sahaja masanya tiba...tapi bohonglah kalau aku tidak ada harapan langsung..langsung tidak berharap itu memang mustahil...cuma maksudku di sini...
tak salah menyimpan sedikit harapan untuk kebahagiaan tapi jangan berlebih lebih...bila dah jadi kenyataan barulah boleh tarik nafas lega....




sigh.........


ada satu perkara yang ingin aku luahkan di sini...


sebenarnya ...


(sedang memikir buat ayat sastera yang lebih unik ni)....hurm..


aku hidup 
dalam 4 legasi...
ada permaisuri...ada sultan,ada raja dan juga ratu...


aku bertuah kerana aku menjadi puteri bagi 4 legasi ini...


aku bertuah kerana menjadi puteri yang sentiasa dilindungi ...


aku bertuah kerana aku ditatang seperti seorang puteri yang sangat M.A.H.A.L untuk didekati oleh putera2x yang nak kenyit2x mata padaku..(chewah)...


aku cukup bertuah ..kerana kemana sahaja aku pergi..aku pasti diiringi oleh pengawal-pengawalku...bermula dari yang muda hinggalah yg dah veteran...








aku cukup bertuah kerana apa yang aku inginkan...mereka sedaya upaya akan memakbulkannya untukku...


dan aku juga cukup bertuah ..kerana puteri ini tidak diabaikan...








seperti ada sesuatu yang timbul...(seperti yang ku jangka)


mungkin ini hanya mainan perasaan ku sahaja..


cuma ada kalanya aku rasa serba salah..


serba salah dalam menjaga hati mereka masing2x..


kalau boleh aku tak nak hati mereka terguris atau terluka..kerana ku...


kerana aku tahu..
aku telah banyak mengguris hati mereka


sebelah kiri ku mendengar
sebelah kanan ku juga turut mendengar
adakalanya untuk menjaga hati semua pihak..
aku jadi keliru...


'mcm mana untukku mencari jalan penyelesaian semua ini'...??


'ataupun aku hanya diam tanpa perlu kata apa2x???'


orang yang melihat dan berurusan dengan ku 
pasti tidak akan faham apa yang aku lalui sekarang...(apalah yang aku tulis ni)






aku adalah seorang puteri yang berdiri di tengah tengah 4 legasi penjuru...


aku??sebagai seorang puteri...


yang sudah tentunya mempunyai angan2x dan impian sendiri...hanya memendam perasaan...






hanya duduk 
di sebuah kerusi yang cantik
hanya mendengar
sambil melihat di luar cermin kaca....
sedangkan dalam hati 
ingin bersuara
andai si puteri ini
bersuara
pasti ..........(sigh)


secara kesimpulannya 
aku hanya boleh diam


siapa kah yang bakal memahami sang puteri ini??
mampukah dia untuk sama2x menanggung dan cuba memahami rasa hati sang puteri ini???
sama2x memahami situasi sang puteri ini...
adakalanya aku risau dia pening...
pening dengan situasi ku
kerana aku mempunyai 4 legasi yang berbeza pemikiran dan minda...aku risau dia tidak tahan dengan semua itu...sigh...


kalau ikutkan hati..ingin ku clone kan diriku ini..dan berikan seorang satu kepada mereka..


tapi aku ngak bisa....


sigh...


apa solutionnya ya..


semoga fasa ini akan berjalan dengan lancar dan mudah semudahnya....harap mereka mengerti apa yg aku rasakan sekarang ini....(mode esok nak kena cerap n meeting lagi) ok daaaaaaaaaa


sebelum tu dengarkan lagu dari miqdad ni...


video




salam from me purple yang suka makan tomyam n laksa penang...nyumiee







2 comments:

baju kurung said...

lepas kau....aku pulak...dan aku nda pasti sama ada aku akan sekuat kau atau nda...

:(


lari pulang ke bintang.

me??? said...

inshaALLAH turn ko nanti pasti lebih lancar dan lebih baik dari aku dik...jangan risau2x..:-)

lari pulang ke planet marikh