Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Berputar putar tanpa henti..

INGAT WAKTU KEWAJIPANMU..

Friday, February 25, 2011

Penarikan balik Honda City??

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalammualaikum






02-02-2010, 06:53 PM
Honda Malaysia Sdn Bhd mengumumkan penarikan balik 16,025 unit Honda City dan Honda Jazz kerana masalah pada kekunci utama tingkap automatik.

Model kereta Honda yang ditarikbalik adalah 12,935 unit dari generasi kedua Honda City keluaran 2008. Selain itu, 3,090 unit Honda Jazz buatan 2003 juga ditarikbalik. Pengumuman rasmi ini dikeluarkan hari ini.

Honda Malaysia hingga saat ini mendakwa belum ada kemalangan di Malaysia dari masalah power window master switch yang berpotensi terbakar jika kaca dibiarkan terbuka dan air hujan masuk ke sela-sela "power window switch" tersebut.

Di Amerika Serikat (AS), Honda menyatakan ada dua kejadian dengan masalah yang sama dan satu kejadian di Afrika Selatan yang mengorbanlan jiwa seorang kanak-kanak berumur dua tahun bernama Vanilla Nurse.

“Kami akan menulis dan memaklumkankan secepatnya kepada para pengguna kereta kami mengenai masalah ini. Kami akan bertanggungjawab untuk penggantian komponen yang bermasalah," ujar Managing Director and Chief Executive Officer Honda Malaysia Toru Takahashi.

0 comments: